Solidworks’te Kesit Alınan Yüzeyin Tıklanabilir Olması İçin Seçenek

Yaklaşık okuma süresi: 1 dakika

Solidworks’te Şekil 1’de kesit al komutu ile sunulan Şekil 2’deki seçeneklerdeki açıklamalarda Türkçe’ye tercümeden dolayı bazı tutarsızlıklar var.

Şekil 1 Kesit Görünümü
Şekil 2 Yalnızca grafik kesiti seçeneği

Eğer kesit yüzeyindeki yüzeylerin yüzey alanı, kesitin alan atalet momentleri veya kesitin alan merkezi gibi özelliklere erişebilmek için yüzeyin tıklanabilir olabilmesi için Şekil 2’deki “Yalnızca grafik kesiti” seçeneği kapalı tutulmalıdır.

Eğer bu seçenek açık bırakılır ise, bu durumda kesiti alınan yüzeyler tıklanamaz durumda olur.

Yüzeyin tıklanabilir olup olmaması ile “Yalnızca grafik kesiti” çevirisinin bir ilgisi doğrudan dikkat çekmiyor. Acaba İngilizce’den Türkçe’ye yanlış bir çeviri mi söz konusudur, bunu Solidworks’ün dilini İngilizce’ye çevirip test etme imkanım olmadı. Bir ara İngilizce Solidworks’e bakarsam yorum olarak aşağıya eklerim.

İyi çalışmalar.

Eğik Atış Simülasyonu + Hava Sürtünmesi [Android Uygulaması]

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika

 

Eğik Atış Simülasyonu + Hava Sürtünmesi

Bu programda fizikte eğik atış problemine hava sürtünme kuvvetini de dahil ederek güllenin (merminin) yörüngesini çizmeye çalıştık, bu yörünge üzerinde güllenin hareketini de gerçek zamanlı olarak simülasyonunu yapmaya çalıştık.

Programdaki birçok parametriyi kullanıcının denetimine de bıraktık, örneğin;
Başlangıç açısı,
Başlangıç hızı,
ve hatta Gezegenin Yerçekimi ivmesini dahi kullanıcı değiştirebilmektedir.

Cismin harektine etki eden bazı hususlardan olan hava sürtünme kuvvetini etkileyen;
Cismin kütlesi,
Cismin hareket doğrultusundaki kesit alanı,
Cismin aerodinamik sürtünme katsayısı,
Hava yoğunluğuna etki eden Atmosfer Basıncı,
Hava yoğunluğuna etki eden Hava Sıcaklığını da kullanıcı girebilmektedir.

Programın arayüzünde kullanıcıların isteklerine göre sürekli geliştirerek kullanışlı bir arayüz elde etmeye çalışmakta devam etmekteyiz. Arayüz ile başlangıç açısı hızlıca değiştirilebilmekte ve herhangi bir noktadaki hız vektörleri ve konum vektörleri ve hareket zamanı bilgisine de erişilebilmektedir.

Simülasyon sırasında da hız vektörleri görsel olarak görülebilmektedir. İlerleyen versiyonlarda 2x, 4x, 10x, 100x, 1000x gibi ileriye doğru hızlıca oynatma özelliğini de eklemeyi düşünmekteyiz.

Desteklenen diller:
– Türkçe
– İngilizce

Eğer tercüman olarak dil çeviri konusunda gönüllü olmak isteyen arkadaşlar olursa, bildikleri dillere çeviri yapmaları için dil dosyalarını gönderebiliriz.

Şimdilik hoşça kalın…

Uygulamamızı şu linkten indirebilirsiniz.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aerdemir.projectilemotion

Uygulamadan alınmış ekran görüntüleri aşağıdadır.

 

1024x500

 

1 2

3 4 5 6 7 8